کویر مصر ایران
نوشته شده توسط : یوسفی

کویر مصر ایران

بی شک یکی از کشورهای با تنوع آب و هوایی ایران می باشد، که در هر سوی آن شما شاهد طبیعتی خاص می باشید . ایران با 20 درصد بیابان یکی از قطب های توریست پذیر جهان می باشد، کویر مصر یکی از کویرهای نامی ایران می باشد که اوج توریست پذیریی آن از فصل پاییز شروع می شود و تا پایان فروردین ادامه دارد . در ادامه برای اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه شوید.

کویر مصر ایران

مصر نام روستایی کویری در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق است. این روستا در مجموع حدود 120 نفر جمعیت دارد و به دلیل منحصر بفرد بودن و داشتن چشم اندازهای نفسگیرش، یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود به طوریکه تورهای کویر مصر، از پر فروش ترین تورهای کویرنوردی در سراسر ایران هستند. هر چقدر که کویر دوست نباشید، نمی توانید کویر مصر را ببینید و عاشق آن نشوید،

چندین سال پیش بنیانگذار این روستا فرد سرمایه‌داری به نام یوسف بود که به شبانی و چراندن گوسفندان می‌پرداخت. عمر این روستا شاید بیشتر از 100 سال نباشد، اما همه آن را به نام مزرعه یوسف می‌شناختند تا آنکه قناتهای روستا خشک و کم‌آب شد و یوسف را مجبور به حفر چاه با موتورهای دیزلی انگلیسی کرد. چند سال بعد از بهره‌برداری از این چاه، دوباره سفره‌های زیرزمینی آب پائین‌تر رفت تا اینکه یوسف چاه عمیق‌تری را حفر کرد به همین دلیل اهالی روستاهای همجوار، این روستا را «چاه دراز» نامیدند.

کویر مصر ایران

اما از آنجایی که یوسف این نام را دوست نداشته از اهالی خواست چون نام وی یوسف و داستان یوسف پیامبر نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاد بود از آن به بعد نام این روستا را مصر بنامند. اهالی روستا نیز از آنجا که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند، این روستا را (مصر) نامیدند. یوسف دستور داد تا در وسط روستا نیز خیابان عریضی به طول حداقل 500 متر احداث شود و در پاسخ به ابهامات اهالی که می‌گفتند روستای ما کوچک است و نیازی به احداث این خیابان عریض و طویل نیست می‌گفت که در آینده‌ای نزدیک اینجا معروف و شلوغ می‌شود. جالب اینکه این پیش بینی یوسف درست از آب درآمد و اکنون گردشگران زیادی از این روستا دیدن می‌کنند به نحوی که اکنون این روستا یکی از مقاصد مهم طبیعت گردی در ایران به‌شمار می‌آید. در حال حاضر اقامتگاه های زیادی در این روستا احداث شده است که در آخر هر هفته پذیرای هزار توریست و گردشگر می باشند.

از تفریحاتی که شما می توانید در این کویر انجام دهید شامل سافاری ، موتور سواری ، شتر سوار ، رصد ستارگان ، شب نشینی دور آتش در دل این کویر زیبا می باشد.

کویر مصر ایران





:: برچسب‌ها: کویر مصر ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: